Via Innerkrems naar Ebene-Reichenau: goed te doen?

Plaats reactie
Johan v V
Berichten: 325
Lid geworden op: wo 27 feb 2013, 17:05
Locatie: Amersfoort

Via Innerkrems naar Ebene-Reichenau: goed te doen?



Bericht door Johan v V »

Morgen hopen we vanuit Radstadt naar Villach te rijden. Zoveel mogelijk via een mooie route. Ik heb de route gepland via Innerkrems - Ebene-Reichenau, maar twijfel of dat slim is. Ik heb, durf ik wel te stellen, flink wat bergervaring, maar mijn vrouw houdt niet van ‘smalle weggetjes’.
Mijn camper is 7.38 lang en 2.30 breed. Wie kan mij vertellen of die weg goed te bereiden is (en daarmee mijn vrouw geruststellen)?
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13440
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Innerkrems - Ebene-Reichenau



Bericht door hathi »

Volgens de routeplanners is er maar een fatsoenlijke route mogelijk? Jaren terug heb ik de Katzenberg gereden,maar daar zou ik weg blijven,met 2.30 breed,en dan de langzame voertuigen,die voor je zitten,en dan weer op gang zien te komen,toendertijd was het voor Caravans verboden,maar zoalsgezegt hét is lange her?

BBFB4F68-7341-44BE-8473-DD6FCA9E5A62.png
BBFB4F68-7341-44BE-8473-DD6FCA9E5A62.png (373.88 KiB) 4312 keer bekeken
Hans
Johan v V
Berichten: 325
Lid geworden op: wo 27 feb 2013, 17:05
Locatie: Amersfoort

Re: Innerkrems - Ebene-Reichenau



Bericht door Johan v V »

hathi schreef:
zo 09 okt 2022, 20:46
… maar daar zou ik weg blijven,met 2.30 breed …
Op basis van dit advies had ik deze weg bijna overgeslagen. Gelukkig nog even gegoogeld. Ik zag dat voor deze weg tol betaald moet worden in verschillende tarieven. Ook tarieven voor vrachtwagens en bussen. Als vrachtwagens en bussen er kunnen rijden moet een camper er ook kunnen rijden, ook al is die 2.30 breed. Ik heb hem vandaag dus toch maar gereden. Een schitterende route! Geen centje pijn. Hoezo daar wegblijven?
Conclusie: neem niet alle adviezen serieus!
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13440
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Via Innerkrems naar Ebene-Reichenau: goed te doen?



Bericht door hathi »

Zoals duidelijk geschreven,is er maar een fatsoenlijke route mogelijk,links boven( incl kaart), dus niet goed gekeken! :-B en de route over de Katsenberg,welke ik reed ! ( geen Tol) en waar ik weg zou blijven Is langer geleden ,en duidelijk een andere route,daar kroop men achter elkaar omhoog,en owee,als een voor je het niet haalde,vandaar
Hans
Johan v V
Berichten: 325
Lid geworden op: wo 27 feb 2013, 17:05
Locatie: Amersfoort

Re: Via Innerkrems naar Ebene-Reichenau: goed te doen?



Bericht door Johan v V »

Om eerlijk te zijn vond ik je tekst nu juist niet erg duidelijk, evenmin als je reactie nu.
Maar goed, ik begrijp nu dat je de Katschberg bedoelde. Die heb ik vandaag óók gereden, vanuit Radstadt. Ook een makkie, ondanks 2.30 breed.
Plaats reactie