Als ik het mij goed denk te herinneren heb ik Citroën in combinatie met AdBlue problemen wel vaker gehoord.
Voel je in die zin misschien getroost met de wetenschap dat je niet alleen staat als het om de storingen gaat.
Ik gebruik op al langer AdMax bij de AdBlue in de Ducato, gewoon een dopje van 25ml op 10L AdBlue vulling.
Er zijn in tegenstelling tot jouw ervaringen meerdere garages/monteurs die dit adviseren, ook als preventief.
AdMax voorkomt kristalliseren van de AdBlue en voorkomt daarmee onder andere ook een verstopte sproeier.
Ps als je eens tijd hebt zou u eens foto of juiste naam van fles kunnen posten aub (ik zal ze op internet moeten bestellen wegens ongekend en ongebruikt ?? In ons België landje) maar nu weet ik waarom is kassa he voor de garage ) echt ongelooflijk!!!
Alvast van harte bedankt
Admax is gewoon te koop bij o.a. Winparts en waarschijnlijk veel andere soortgelijke bedrijven.
ADMAX is een professioneel product dat werd ontworpen om de betrouwbaarheid van het AdBlue®-systeem te optimaliseren. Dit product verbetert de efficiëntie van AdBlue®, voorkomt kristalvorming binnen het selectieve katalytische reductiesysteem (SCR) en beschermt AdBlue®-injectoren tegen vervuiling. Daarnaast draagt ADMAX bij tot de bescherming van AdBlue® tijdens langdurige opslagperiodes.
Hartelik dank voor deze tip. Heb bij de automaterialen zaak van merk 'Kroonolie' de AdBlue Optimizer gekocht, € 15,50.
Flacon van 250 ml met doseerdop van 25 ml voor elke 10 liter AdBlue (en we tanken uit voorzorg nooit meer als 10 liter ! !)
Rob.
De aarde biedt meer dan voldoende om ieders behoefte te bevredigen, maar niet ieders hebzucht.
"Rob, Licence to chill".
Bedford CF350 'CamperVan', zelfbouw L2H3 bus. 2,3 op LPG. (1974 - 1984),
Land Rover Defender 110 Td6 met automaat + PECO-lite Camperunit (1984 - 2019),
Weinsberg CaraBus 540 MQ [ Ducato290-Light met 2,3 Multijet2 Euro 6d. 140 pk + 9-Speed ZF aut. ] (2021 - >> )
je hebt ook optispray adblue, daar zit al een additief in om kristallisering te voorkomen, wordt professioneel gebruikt in kranen/tractoren etc die kort of weinig draaien en daardoor niet goed op temp komen.
Schermafbeelding 2024-03-21 om 23.18.20.png (187.6 KiB) 268 keer bekeken
Een van de redenen van kristalisatie gedurende opslag is een toegang tot zuurstof.
Zorg dat je adblue dus altijd volledig gevuld is bij opslag.
Een half leeg tankje is half vol met lucht/zuurstof.
Je lost het probleem daarmee niet op maar verminderd aanzienlijk de kans op.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Er is denk ik een verschil tussen kristalisatie in de tank door opslag in combinatie met lucht en kristalisatie in het systeem door onvoldoende temperatuur bij korte ritten of veel stationair draaien.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
ADMAX is een professioneel product dat werd ontworpen om de betrouwbaarheid van het AdBlue®-systeem te optimaliseren. Dit product verbetert de efficiëntie van AdBlue®, voorkomt kristalvorming binnen het selectieve katalytische reductiesysteem (SCR) en beschermt AdBlue®-injectoren tegen vervuiling. Daarnaast draagt ADMAX bij tot de bescherming van AdBlue® tijdens langdurige opslagperiodes.
AdMax lijkt een beetje vettig want het geeft een laagje op het oppervlakte van AdBlue. Wellicht dat dit laagje AdBlue afsluit van de lucht.