Overgewicht

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gast

Overgewicht



Bericht door Gast »

onze camper mag nog maar 470 kg laden als wij op vakantie gaan - 4 pers. en hond houden wij over 220 kg mijn vraag is dan ook wat moeten wij doen om het laadvermogen te verhogen en of dit wel mogelijk is.
ik heb net de hele lijst doorgenomen om te kijken of er iets stond over aanpassingen aan een camper waardoor het beladingsgewicht omhoog kan.helaas kan ik dit weer niet terug vinden.
Ik heb gelezen dat je bladveringen bij moet plaatsen maar de rest weet ik niet meer.
zelf hebben wij afgelopen jaar luchtveringen laten plaatsen ipv een bladveer.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 230
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 22:46
Locatie: Geldrop



Bericht door Eric »

Hallo Gast,

Wij hebben/hadden het zelfde probleem en zijn nu ook bezig met het verhogen van het maximaal toelaatbaar gewicht. Vertel eens wat meer over de kampeerauto en dan met name over de basisauto en welke uitvoering aslasten etc. fiat peugeot citroen ford mercedes. Dan kunnen andere gebruikers ook ideeen aandragen die er misschien mogelijk zijn. Groetjes Eric
Eura Mobil Terrestra T 700 EB 3.0 JTD
Gast

Re: overgewicht



Bericht door Gast »

Anonymous schreef:onze camper mag nog maar 470 kg laden als wij op vakantie gaan - 4 pers. en hond houden wij over 220 kg mijn vraag is dan ook wat moeten wij doen om het laadvermogen te verhogen en of dit wel mogelijk is.
ik heb net de hele lijst doorgenomen om te kijken of er iets stond over aanpassingen aan een camper waardoor het beladingsgewicht omhoog kan.helaas kan ik dit weer niet terug vinden.
Ik heb gelezen dat je bladveringen bij moet plaatsen maar de rest weet ik niet meer.
zelf hebben wij afgelopen jaar luchtveringen laten plaatsen ipv een bladveer.
kijk eens bij
http://www.campersite.nl/algemeen/forum ... 148e6ec41e
(Gewicht camper)
als gast heb ik beschreven hoe ik mijn Peugeot J5 heb opgewaardeerd.

Frans.
Gert Horsting
Berichten: 55
Lid geworden op: vr 14 nov 2003, 21:38
Locatie: Hoogeveen



Bericht door Gert Horsting »

Hou wel rekening met je maximum van 3500 KG.
Hymercamp 544 Dreambox 5620
Mac user
Ricky
Berichten: 177
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 14:59
Locatie: Eindhoven
Contacteer:



Bericht door Ricky »

Beste Gast,

Jullie wegen dus gemiddeld 50 kg.
En dan mag je samen nog 220 kg bagage meenemen?

Wat moet je dan allemaal wel niet meenemen om aan 220 Kg te komen?
Mij lijkt dat al zo veel.
Of snap ik het niet?
Ric en Kees zijn blije rijders met een Rhein*Star van Hehn op een Ford Transit.
Helwin
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 17:57
Locatie: Zuid-Scharwoude



Bericht door Helwin »

Volle water tank is ook al gauw 100 liter dus 100 kg dus dat gaat best snel :lol:





vrgr Helwin
Gebruikersavatar
de Guust
Berichten: 20645
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 2:47
Locatie: Thuis



Bericht door de Guust »

helemaal vakantie klaar maken, dus echt alles wat je nodig denkt te hebben en rijdt eens een weegbrug op, en dan niet schrikken.

wat op je kenteken staat vermeld aan leeg gewicht is vaak in de praktijk ook niet correct, vanwege extra's welke later aangebracht zijn en wat je niet in de gaten hebt.

maar je weet wel waar je aan toe bent.

groeten Guust
gr de Guust
Als je aanmerkingen wil maken op mijn spelling kan je hier terecht
Hendrick
Berichten: 1218
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 2:06
Locatie: R'dam-Prinsenland
Contacteer:



Bericht door Hendrick »

de Guust schreef:helemaal vakantie klaar maken, dus echt alles wat je nodig denkt te hebben en rijdt eens een weegbrug op, en dan niet schrikken.
Bij mijn Hobby-AK550 is het kentekengewicht 2260Kg en Gewogen vacantieklaar met 2 passagiers 2980Kg.
Afbeelding Hobby-550AK / Fiat MA-280 2.5D Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
de Guust
Berichten: 20645
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 2:47
Locatie: Thuis



Bericht door de Guust »

Hendrick schreef:
de Guust schreef:helemaal vakantie klaar maken, dus echt alles wat je nodig denkt te hebben en rijdt eens een weegbrug op, en dan niet schrikken.
Bij mijn Hobby-AK550 is het kentekengewicht 2260Kg en Gewogen vacantieklaar met 2 passagiers 2980Kg.
Ik zou niet graag de campers met overwicht op bezoek hebben Hendrik, dat zijn er nogal wat, zeker als je bij sommige het leeg gewicht ziet, dan zie je er veel rondrijden met scooters op een rek en ga maar door.

dat bedoel ik met meenemen wat je denkt nodig te hebben, ik kijk maar naar mezelf, er komt alleen maar bij, en gaat zelden iets uit, want wat we soms meeslepen omdat het wel eens een keer handig kan zijn??

2 jaar geleden mijn eerste camper verkocht, en dan zie je pas wat je er in die paar jaar ingesleept hebt.

groeten Guust
gr de Guust
Als je aanmerkingen wil maken op mijn spelling kan je hier terecht
Bakker Gerard



Bericht door Bakker Gerard »

een aanhanger is zo gek nog niet. Geen problemen met overgewicht(althans van je camper, over de inzittenden zullen we het hier maar niet hebben) en je kunt zonder problemen van alles en nog wat meenemen , wat je vakantie nog leuker maakt. Alleen de tolwegen in Frankrijk mijden, dat wordt te duur.
Gebruikersavatar
HanK
Berichten: 1450
Lid geworden op: za 23 aug 2003, 22:03
Locatie: N.H

aanhanger



Bericht door HanK »

Als ik mij goed herinner dan betaal ik niets ekstra,s voor mijn aanhanger op de franse tolwegen, alleen als het een caravan is betaal je meer, maar er zijn ongetwijfeld ergens site's waar je het zeker weet.
gr. Han
gr. HanK
Met de Ford Transit en TT 730 met Tmc antenne, kom je overal ( maar wel opletten!).
aida
Berichten: 98
Lid geworden op: do 04 mar 2004, 20:45
Locatie: IJmuiden aan Zee
Contacteer:



Bericht door aida »

de Guust schreef:
Hendrick schreef:
de Guust schreef:helemaal vakantie klaar maken, dus echt alles wat je nodig denkt te hebben en rijdt eens een weegbrug op, en dan niet schrikken.
Bij mijn Hobby-AK550 is het kentekengewicht 2260Kg en Gewogen vacantieklaar met 2 passagiers 2980Kg.
Ik zou niet graag de campers met overwicht op bezoek hebben Hendrik, dat zijn er nogal wat, zeker als je bij sommige het leeg gewicht ziet, dan zie je er veel rondrijden met scooters op een rek en ga maar door.

dat bedoel ik met meenemen wat je denkt nodig te hebben, ik kijk maar naar mezelf, er komt alleen maar bij, en gaat zelden iets uit, want wat we soms meeslepen omdat het wel eens een keer handig kan zijn??

2 jaar geleden mijn eerste camper verkocht, en dan zie je pas wat je er in die paar jaar ingesleept hebt.
groeten Guust
Ik heb gisteren onze caravan leeggehaald en je wil niet weten wat daar uitgekomen is :shock: mag wel 2 campers kopen omdat weer in te stoppen :D
Gast

overgewicht



Bericht door Gast »

ik had een vraag over overgewicht gesteld en heb nog wat aanvullingen
Wij hebben een Fiat Ducato Detleffs Globetrotter bwjr 1994 en is door ons ingevoerd in 2001 hierdoor kreeg hij massa ledig gewicht 2550 kg en het maximum laadgewicht blijft 3100 kg maximum last as 1 1600 kg en as 2 1700 kg wij hebben luchtvering laten plaatsen voor ons gevoel nemen wij niet veel extra spullen mee alles is lichtgewicht behalve onze gasflessen deze zijn vrij zwaar hiervoor zijn wij nog op zoek naar lichtgewicht gasflessen. Afgelopen jaar lieten wij voor het eerst onze camper wegen en tot onze schik woog hij al 3410 kg zonder ons.
Daarom zijn wij op zoek na een oplossing voor het verhogen van het maximum gewicht.
een aanhanger is geen optie.
Gebruikersavatar
de Guust
Berichten: 20645
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 2:47
Locatie: Thuis

Re: overgewicht



Bericht door de Guust »

Anonymous schreef:ik had een vraag over overgewicht gesteld en heb nog wat aanvullingen
Wij hebben een Fiat Ducato Detleffs Globetrotter bwjr 1994 en is door ons ingevoerd in 2001 hierdoor kreeg hij massa ledig gewicht 2550 kg en het maximum laadgewicht blijft 3100 kg maximum last as 1 1600 kg en as 2 1700 kg wij hebben luchtvering laten plaatsen voor ons gevoel nemen wij niet veel extra spullen mee alles is lichtgewicht behalve onze gasflessen deze zijn vrij zwaar hiervoor zijn wij nog op zoek naar lichtgewicht gasflessen. Afgelopen jaar lieten wij voor het eerst onze camper wegen en tot onze schik woog hij al 3410 kg zonder ons.
Daarom zijn wij op zoek na een oplossing voor het verhogen van het maximum gewicht.
een aanhanger is geen optie.
misschien heb je hier iets aan, komt uit een andere vraag:
Gerard,

Misschien een goed bericht voor je: ik heb mijn Peugeot J5 ook van 3100 kg "opgewaardeerd" naar 3500 kg.
Hoe gaat dat:
1. Uitgangspunt MOET zijn een J5 2,5 ltr turbodiesel, met 16 inch wielen;
2. chassisnummer noteren, staat in de bodem bij de rechterdeur;
3. bij de importeur controleren of jouw auto aan de voorwaarden voldoet;
4a. spiraalveren voor verzwaren (vervangen);
4b. remcilinders achter verzwaren, een grotere diameter (vervangen);
4c. twee veerbladen in het veerpakket aan beide zijden verzwaren (vervangen);
5. verklaring vragen aan importeur, deze wordt afgegeven op basis van de werkplaatsrapporten en de onderdelenlijst van de dealer die de werkzaamheden verricht (verklaring kost geld);
6. verklaring met kenteken deel 1 naar RDW zenden;
7. nota van RDW betalen;
8. nieuw kenteken ontvangen van RDW. Hierop staat een andere type-code, waardoor de auto een hoger totaal gewicht mag hebben.

Ik heb 4c in overleg met de importeur anders gedaan, geen zwaardere veren, maar aan bijde zijden een "camper-pakket" geplaatst.
De RWD wil het leeg gewicht van de auto opnieuw bepalen door een weging, maar dat heb ik voorkomen (je moet dan alles wat niet mee gewogen hoeft te worden uitpakken!) door het meer (?) gewicht van de vervangen onderdelen bij het "oude" leeggewicht op te tellen.

Als je deze aanpassingen zelf wil uitvoeren of door een niet dealer van Peugeot, wordt het moeilijker. Dan zal (kan) de importeur geen verklaring willen (kunnen) ageven en moet je een keuring door de RDW laten verrichten. De RWD is daar niet zo spontaan mee is mij gebleken toen ik de mogelijkheden onderzocht. Vandaar dat ik de makkelijkste (en misschien duurste) weg heb gekozen.

Ik weet het niet percies meer, maar ik dacht dat het na de opdracht aan de garage ongeveer een maand heeft geduurd dat ik weer "onbeperkt" kon inpakken.

Wil je meer gegevens, zoals de kosten, namen, adressen, telefoonnummers, laat dat dan even horen, want dan zoek ik dat alsnog op.

Frans.
hier moet je volgens mij een perfect antwoord aan hebben.

groeten Guust
gr de Guust
Als je aanmerkingen wil maken op mijn spelling kan je hier terecht
Plaats reactie