Spoeltoilet

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
hastu

Spoeltoilet



Bericht door hastu »

Wij hadden een camper met cassette-toilet. Legen was nooit een probleem. Nu hebben we een camper met een vaste "toilet-afvaltank" zou legen nu een probleem worden? Op campings of camperplaatsen?
Waar moeten we op letten?
adam1
Berichten: 101
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 22:26



Bericht door adam1 »

als je een goede speciale slang hebt is het niet zo'n probleem
anders kan je ook een emmer gebruiken :idea: :wink:
Germ Wentink
Berichten: 225
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:19
Locatie: Wenum Wiesel



Bericht door Germ Wentink »

Hoi,

Onze LMC 6400 heeft ook een vaste afvaltank voor het toilet. Persoonlijk ben ik erg tevreden want de 90 liter is niet zomaar vol. Het scheelt vaak heen en weer lopen met de casette. De meeste sanitairstations hebben een plek waar je boven kunt rijden, slang koppelen en dan lozen :? Effe de andere kant op kijken en klaar. Nadien laat ik het afval water ook door de zelfde slang lopen en draai dan de slang af en toe rond dan is het meeste al schoon. Schoonspoelen doe ik met mijn eigen daarvoor bestemde tuinslang. Er zijn viespeuken die daarvoor de "Fris" water slang gebruiken.
Germ Wentink
Afbeelding
Lid commissie Techniek Camper Club Nederland
Joyce



Bericht door Joyce »

Germ Wentink schreef: Het scheelt vaak heen en weer lopen met de casette.
Er zijn van die kleine lichte opvouwbare steekwagentjes voor, hoef je niet te sjouwen, als je wat verder moet lopen.
Is het klusje van manlief. :) Wij hebben ervaring met beide systemen.

Met vriendelijke groeten, een zwerver is onderweg thuis.[/quote]
DeeBee
Berichten: 1021
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:26
Locatie: Achterhoek.

Re: annoniem



Bericht door DeeBee »

Zelf wij die alles vanuit de rolstoel moeten doen legen onze tanks door ze achter ons aan te trekken en op schoot weg te brengen naar de sanistations.
DeeBee.
Rijden met een aangepaste camper.
Vrijheid voor het leven.
the happy achterhoeker.
Plaats reactie