Ervaringen honden mee naar Frankrijk?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Jeannette
Berichten: 6869
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:59
Locatie: Renkum
Contacteer:



Bericht door Jeannette »

Wij nemen het risico niet. Dat kleine bedrag wat je moet betalen voor een verklaring? Weegt dat op tegen het risico je hond kwijt te raken?
Als je een hondenpaspoort hebt, dan stempelt de dierarts het in de paspoort.
Klaar is Kees. Ik heb nu € 1,39 moeten betalen omdat ik de paspoort al in de camper had en dus even een papieren verklaring nodig had. Nu gingen wij naar Oostenrijk en heb hetzelfde gedaan.

Het is zo wat hier ergens staat: Alles is in orde, maar je neemt wel het risico je hond achter te moeten laten?
Ze controleren overal.

Verder is Frankrijk prima om je hond mee te nemen. Over het algemeen zijn Fransen gek met honden heb ik gemerkt.
Ook in Oostenrijk en Duitsland mogen honden vaker mee een restaurant in. Moet je in Nederland komen.........
Onze hond gaat overal mee naartoe.
Graag wil ik eens naar Ierland en Noorwegen. Ik weet dat ik dan meer dingen moet doen om de hond mee te kunnen nemen. Het zij zo.
Jeannette
Geniet vandaag, overmorgen is morgen alweer verleden!
Gast



Bericht door Gast »

Jeannette schreef:Wij nemen het risico niet. Dat kleine bedrag wat je moet betalen voor een verklaring? Weegt dat op tegen het risico je hond kwijt te raken?
Als je een hondenpaspoort hebt, dan stempelt de dierarts het in de paspoort.
Klaar is Kees. Ik heb nu € 1,39 moeten betalen omdat ik de paspoort al in de camper had en dus even een papieren verklaring nodig had. Nu gingen wij naar Oostenrijk en heb hetzelfde gedaan.

Het is zo wat hier ergens staat: Alles is in orde, maar je neemt wel het risico je hond achter te moeten laten?
Ze controleren overal.

Verder is Frankrijk prima om je hond mee te nemen. Over het algemeen zijn Fransen gek met honden heb ik gemerkt.
Ook in Oostenrijk en Duitsland mogen honden vaker mee een restaurant in. Moet je in Nederland komen.........
Onze hond gaat overal mee naartoe.



Voor Ierland moeten ze in het Pet Travel Scheme. Is echt niet zoveel werk hoor. Alleen je moet er op tijd mee beginnen. Wij hebben ze er allemaal in. Alleen je moet ervoor zorgen dat je de rabies steeds op tijd geeft. En Ierland is een aanrader.

Margolia




Graag wil ik eens naar Ierland en Noorwegen. Ik weet dat ik dan meer dingen moet doen om de hond mee te kunnen nemen. Het zij zo.
pieboon
Berichten: 464
Lid geworden op: do 20 nov 2003, 19:49
Locatie: dinteloord



Bericht door pieboon »

Onze hond heeft een paar weken terug zijn entingen gehad en toen werd door de dierenarts verteld dat als we weggingen nog even met de hond langs moeten komen en dan geeft zij nog een gezondheidsverklaring af. Dit is volgens de nieuwe Europesche wet. In de loop van de dag vertrekken we richting wintersport (les Menuires) voor +/- 2 weken en daarna misschien nog een weekje middelandse zee. Dus vanmiddag nog even langs de dierenarts. In al die jaren nog nooit een controle gehad, maar toch gewoon even doen, het hoort erbij net als allerlei andere spelregels.
Groetjes en tot over +/- 3 weken Piet.
Vriendelijke groet Piet.

de flair is vervangen door een Concorde concerto 780H
Jeannette
Berichten: 6869
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:59
Locatie: Renkum
Contacteer:



Bericht door Jeannette »

Margolia? Bedankt!
Ierland staat zeker hoog op mijn verlanglijstje :!:

Ik weet dat ik zeker een half jaar van tevoren moet beginnen met de voorbereidingen, toch?

Dus wie weet in 2005 gaan we dat wel doen.
Jeannette
Geniet vandaag, overmorgen is morgen alweer verleden!
Sheltieman
Berichten: 250
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 8:32
Locatie: Terschelling
Contacteer:



Bericht door Sheltieman »

Hoi Jeannette,

Het gaat natuurlijk niet om de kosten van die verklaring, maar wel het feit dat hij niet ouder mag zijn dan 5 dagen wanneer je in Frankrijk aankomt. Je kunt dus niet echt op je gemak eerst in Nederland rondkijken en dan Belgie en dan pas naar Frankrijk.

Groetjes,

Andries.
Jeannette
Berichten: 6869
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:59
Locatie: Renkum
Contacteer:



Bericht door Jeannette »

Dat is inderdaad een feit, helaas. Je zou dan ook nog in België een verklaring moeten halen.
Het is er allemaal niet leuker op geworden. Dat is dus ook een reden waarom wij dus niet zomaar nu spontaan op de dag van vertrek kunnen besluiten welk land we aan gaan doen.

Is maar goed dat we voor kinderen niets nodig hebben, of voor ons zelf
:D
Jeannette
Geniet vandaag, overmorgen is morgen alweer verleden!
Lieke
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 20:58
Locatie: West-Brabant
Contacteer:

Hond mee .... let op de papieren



Bericht door Lieke »

Interessante link.

Maar er staat niet duidelijk genoeg dat het nieuwe paspoort (wij hebben er ook een aangeschaft voor ons ouwetje van 12) alleen in het Nederlands en Engels is. En in Frankrijk en Italië is dat niet voldoende en moet je ook je roze rabiës-inentingsbewijs laten zien.
Misschien een idee om een levendige ruilhandel in tankbonnetjes te beginnen? Geef de datum van je entingsbewijs op en vraag of iemand een bonnetje heeft, gedateerd binnen 5 dagen.... :wink:
Knappe gendarme die kan bewijzen dat je niet al drie maanden aan het rondtoeren bent door Frnakrijk. Daar heb je je 'camping-car' toch voor :) :D :lol:
Reis niet sneller dan je beschermengel kan vliegen
goud
Berichten: 1408
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 12:14
Locatie: Lelystad
Contacteer:



Bericht door goud »

Jeannette schreef:Margolia? Bedankt!
Ierland staat zeker hoog op mijn verlanglijstje :!:


Nee, je moet eerder beginnen. Chippen en rabies. wij laten dan na 3 weken bloed prikken. Graag niet beginnen dat mag pas na 31 dagen want dat is niet zo!!!!!!!!!!!!! Is de uitslag goed, dan mag je na 6 mnd naar Engeland en Ierland. Dus al met al ben je een maand of 7 bezig. Dan is het een kwestie van elk jaar op tijd de rabies geven.

Margolia





Ik weet dat ik zeker een half jaar van tevoren moet beginnen met de voorbereidingen, toch?

Dus wie weet in 2005 gaan we dat wel doen.
Eddy en Nancy
Berichten: 381
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 8:25
Locatie: España + België
Contacteer:



Bericht door Eddy en Nancy »

Wij zijn altijd met alle papieren in orde en de honden zijn gechipt. Op campings vragen ze bijna altijd naar bewijs inentingen, soms naar bewijs chip en tot nu toe nog nooit naar gezondheidsverklaring. Onze dierenarts weet dat onze honden goed verzorgd zijn en dat we niet zouden vertrekken als ze ziek zijn en en is daarom een beetje "soepel" in het schrijven van die gezondheidsverklaringen. Misschien ook eens een praatje doen met de dierenarts ?
groetjes van Eddy, Nancy en Macho

http://www.hetvervolg.xyz
Gast



Bericht door Gast »

Zijn net terug uit Engeland, Calais- Dover v.v.. Naar geen papieren gekeken of gevraagd, geen gezondheids verklaringen, die we niet hebben. Alleen het Pet Travel Scheme is natuurlijk gecontroleerd. Ook bij het binnenkomen via Calais wordt nergens naar gekeken. Dat zou toch de aangewezen plaats moeten zijn om te controleren

Margolia
Ammeraal
Berichten: 485
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 15:04
Locatie: Lathen Duitsland
Contacteer:



Bericht door Ammeraal »

Wij gaan morgen richting Belgische Ardennen en hebben even navraag gedaan bij Min. LNV. De dierenarts wilde dat wij nog een gezondheidsverklaring kwamen halen maar volgens onderstaand bericht is dit niet nodig.



Voor uw reis naar de Belgische Ardennen, luxemburg en Duitsland hoeft u
niets speciaals te doen, u hond heeft reeds de
entingen gehad die nodig zijn voor België, Luxemburg en Duitsland. Voor uw
reis naar Slovenië in augustus hoeft u ook
geen andere entingen te hebben want Slovenië treed per 1 mei 2004 toe tot de
EU. U moet per 1 juli wel een EU paspoort
aanschaffen. De dierenarts kan de nog geldige vaccinaties en behandelingen
uit het oude paspoort overzetten naar het EU-paspoort.

Na 1 juli 2004 gelden voor het vervoer van huisdieren de volgende algemene
regels gelden: (binnen de EU)

Honden, katten en fretten hebben een EU-paspoort nodig als zij op reis gaan
naar het buitenland. Dit paspoort bevat een beschrijving van het dier, de
naam en het adres van de eigenaar en het bewijs van vaccinatie tegen rabiës
(hondsdolheid). Het nieuwe document vervangt alle in Europa gebruikte
paspoorten en soortgelijke documenten die worden gebruikt voor het vervoer
van de dieren naar het buitenland. Op dit moment is nog niet bekend welke
instanties in Nederland het EU-paspoort gaan uitgeven.
Honden, katten en fretten moeten worden ingeënt tegen rabiës (hondsdolheid).
Dit kan de dierenarts doen. Diezelfde dierenarts is ook bevoegd een
aantekening van de vaccinatie te maken in het EU-paspoort.
Eigenaren zijn verplicht een identificatie bij hun dier aan te laten
brengen. Dit kan de dierenarts doen. In Nederland wordt vooral de
'elektronische transponder' (chip) gebruikt, die onderhuids wordt
aangebracht. Naast de chip is een tatoeage ook als identificatie toegestaan.

Wie op vakantie gaat naar het VK, Ierland, Zweden of een land dat geen lid
is van de EU, moet bij het huisdier een verplichte bloedtest laten afnemen
door een dierenarts. De bloedtest moet een aantal maanden voor vertrek
worden afgenomen.


Het nieuwe EU-paspoort bestaat uit twee delen. Een gestandaardiseerd
gedeelte, met informatie over de identiteit van het dier, de gegeven
vaccinaties en eventuele andere behandelingen. Achterin staat een gedeelte
dat de uitgever zelf mag invullen. Op dit moment is het Europese paspoort
nog niet verkrijgbaar. Er wordt gewerkt aan de uitgifte. (half april?)


Met vriendelijke groet,

Henk Geene
Infotiek LNV
Bekijk mijn site eens: http://www.onzelaikacamper.nl
En geef uw mening in het gastenboek
Joost
Berichten: 419
Lid geworden op: di 16 dec 2003, 20:18



Bericht door Joost »

Moi again, ik kom al jaren meerdere malen per jaar in la France met mijn twee Bouviers... Heb mijn standaard vaccinatie papieren bij me en what have you... Ben nog nooit een flic tegen gekomen die me er naar vroeg... Wel of de koffie klaar was gevolgd door een ""peut etre un petit Jack Daniels".... Bah!! al die alcohol...:-)

Ik zou gewoon gaan met de waf en me niet al te veel zorgen maken... Fransen zij redelijk gek op waffen....

doen!


Joost
Plaats reactie